logo

Predstavljena Fiat Panda 4X4 treće generacije

Najmanji terenac na svijetu i jedini mališan s integralnim pogonom

Premda je proizvodnja nove Pande krenula lošije od očekivanja, Fiat je lansirao verziju 4×4. Bit će to treća generacija najmanjeg Fiata s integralnim pogonom. Prvi je predstavljen 1987., u probnoj seriji 4×4 Sisley od 500 primjeraka, a nakon velike potražnje 1989. je pokrenuta serijska proizvodnja. Pogon 4×4 je za Fiat razvio Steyr-Puch, jedan od najpoznatijih proizvođača integralnih pogona (razvili su ga 1979. i za Mercedes G) i bio je izveden kao u terencu, s normalnom vožnjom preko prednjeg pogona i direktnim uključivanjem stražnjeg, dakle 4×4, bez središnjeg diferencijala, na skliskoj cesti (središnji diferencijal tada nije potreban). Zbog toga je, uz dobre terenske gume, prva Panda 4×4 bila spremna i za najteže izazove.

Model druge generacije predstavljen je 2004. u verzijama 4×4 Climbing i 4×4 Cross, ali po SUV izvedbi – sa stalnim pogonom 4×4 preko središnje viskozne spojke. Po takvoj je koncepciji napravljen i treći model, ali s bitnom dopunom. Pored verzije 4×4 s dodacima u polu-terenskom stilu, takav će se model, po prvi put nuditi u verziji Trekking, samo s prednjim pogonom i elektroničkom blokadom diferencijala. To je u skladu s koncepcijom suvremenih kompaktnih SUV modela, radi smanjenja potrošnje i cijene. A verzija 4×4 bit će jedina takva među modelima niže klase te novu Pandu 4×4 već tituliraju ‘najmanjim terencem na svijetu’.

Panda 4×4 se od standardne izvana razlikuje povišenom podnicom, terenskim dodacima ispod maske, na pragovima i blatobranima te 15-colnim aluminijskim naplacima s terenskim gumama 175/65.

U ponudi motora samo su dvije verzije – dvocilindarski turbobenzinac 0.9 TwinAir sa 85 KS te četverocilindarski turbodizelaš 1.3 Multijet sa 75 KS. Pogon je primarno prednji, a snaga se na stražnje kotače, ovisno o proklizavanju prednjih, prenosi sklopom elektronički upravljanog razvodnika snage i viskozne spojke ‘Torque-on-demand’. Dakle, straga se usmjerava (vektorira) samo onoliko snage koliko je potrebno. Pogonu 4×4 pomažu elektroničke blokade diferencijala izvedene u sklopu sustava ESP, koje se uključuju pritiskom na gumb, pri brzinama nižim od 50 km/h. Napadni kutevi od 21 stupnjeva sprijeda i 36 straga slični su kao u Subaru Foresteru.

Podnica je od tla povišena na solidnih 16 cm, a podvozje je ojačano. Izvrsna terenska svojstva (za mjerila izvedenice gradskog automobila, uz mogućnost svladavanja uspona od 65 posto, potvrđena su na testiranju na Mount Everestu i penjanjem na temeljni kamp na visini od 5200 metara. Benzinska verzija omogućava ubrzanje do stotke u 12,1 sekundu, uz prosječnu potrošnju od 4,9 litara, a dizelaš ubrzava u 14,5 sekundi i prosječno troši 4,7 litara. Za nisku je potrošnju zaslužan i serijski sustav Start-Stop-Automatik. Cijene na našem tržištu još nisu objavljene, a u Njemačkoj model Trekking, s benzinskim motorom stoji 14.390 eura, benzinski model 4×4 – 16.390 eura, a dizelski 4×4 – 17.290 eura.

Izvor: autoportal.hr

Facebook